13-12-13

Schrijven

"Hoe was het op school vandaag?" "Leuk natuurlijk, dat moet je toch niet meer vragen!"  "Wat heb je gedaan dan dat het zo leuk was?" Bij de zussen gaat het dan steeds over het hoekenwerk, of het knutselen of wat ze op de de speelplaats gedaan hebben, Natalie antwoordt altijd met "taal en gerekend en geschreven natuurlijk"!

Toegegeven, ik was erg terughoudend wat betreft het aanleren van schrijven. Eind september nog - op het tuinfeest in Pulderbos - haalde de ergo argumenten aan waarom schrijven bij CP-kinderen een brug te ver is.
De nieuwe school en de nieuwe juffen willen het echter toch proberen, kosten wat kost.

Na een (on?)gezonde dosis weerstand te hebben overwonnen, oefenen we nu ook thuis op functioneel schrijven en de brief voor de Sint - gemaakt in de klas - was als het ware "goed leesbaar".
Maar het kost Natalie veel tijd en bakken vol energie om letters op papier te zetten. Doodmoe - vaak slapend - komt ze thuis van school.

Maar ze is ook trots, trots dat ze op haar nieuwe school wél kan schrijven en dat ze nu wél goed is in rekenen.

De overstap naar de nieuwe school is na een wankele start vlot verlopen. Een school waar ze welkom is, juffen die er voor haar willen zijn, flexibele busregelingen, vriendinnetjes alom, een schitterend rapport, ...
Allemaal succeservaringen die maken dat Natalie terug stevig in haar schoenen staat.

Of hoe bepalend een positieve benadering voor een kind wel is... Of hoe ook kleine mensjes het nodig hebben om geaccepteerd te worden.
Liefde en goedkeuring, dat wil iedereen...

Commentaren

kippenvel !

Gepost door: Tina Ermgodts | 13-12-13

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.